„Vreti sa cuceriti femeia? Folositi sapunul Cheia!”


UITE CA SE MAI POATE FACE SI CEVA „CURAT” IN ROMANIA !

Cu investiţii de 170.000 de euro şi opt angajaţi, Alin Laslo, noul proprietar al mărcii de săpun Cheia a ajuns în patru ani să exporte în opt ţări europene, iar acum se pregăteşte intens pentru Australia, potrivit unui articol Economica.net.

„Suntem cu 11 ani mai bătrâni ca brandul Dracula şi suntem din Transilvania”, spune Alin Laslo făcând referire la istoria de 131 de ani a brandului Cheia şi la potenţialul acestui brand. În 6 martie 1886, industriaşul L. Braustein lansa la Galaţi producţia săpunului Cheia, care în 1906 avea deja 60 angajaţi şi o producţie de 1.200.000 kg săpun.

„Tehnologia tradiţională manufacturieră, la o jumatate de secol de la lansare, în timpul celui de-al doilea razboi mondial, atrăgea aprecierea ofiţerilor germani care îl asociau cu săpunurile franţuzeşti, superior calitativ săpunurilor germane”, povesteşte noul site al săpunului, care, după naţionalizarea din 1948, avea să devină sinonim cu comunismul.

După revoluţia din 1989, istoria săpunului Cheia nu a mai avut nimic spectaculos, fabrica fiind vândută la fier vechi. În noiembrie 2010, statul român a pierdut protecţia pe marcă, fapt care l-a determinat pe Alin Lazlo să facă toate demersurile necesare pentru a cumpăra numele.

Doi ani mai târziu, în 2012, a început producţia de săpunuri Cheia pe principiul hand made şi total natural. „Nu am avut mari investiţii în utilaje, investiţiile au fost în cercetare, în felul acesta reuşind să creăm cel mai complet set din lume cu produse pentru îngrijirera bărbii, sau săpunul de curăţat pensulele de vopselurile în ulei folosite în pictură, săpunurile plutitoare pentru copii sau săpunurile în formă de animale care sunt foarte rare la nivel mondial”, subliniază Laslo.

În 2016, cei opt angajaţi care produc cam 1.500 de săpunuri pe zi, au adus cifra de afaceri a Dakidakodea Distribution la 120.000 de euro, din care circa 25% s-au transformat în profit.

În cei patru ani de funcţionare, Cheia a cucerit pieţe în Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania , Italia. În Anglia şi Irlanda, noul săpun tradiţional românesc, cum îl poziţionează producătorul, se vinde ca produs de lux, prin intermediul unui lanţ de magazine naturiste, cu 14 lire sterline bucata.

Citeste continuarea articolului AICI!

Sursa foto: sapunulcheia.ro